آشنایی با کفش کانگورو فلزی

کفش کانگورو فلزی jumping stilts

فروش کفش کانگورو فلزی jumping stilts

کفش کانگورو فلزی jumping stilts

کفش کانگورو فلزی jumping stilts در دنیا به نام های دیگری مانند رکاپ پرشی و پایه های پرش نیزشناخته میشوند . در واقع این کفش ها پایه های مخصوصی هستند که به کاربر امکان دویدن، پریدن و انجام حرکات آکروباتیک مختلف را می دهند.

چه کسی پایه های پرش را اختراع کرد؟

پایه های پرش توسط یک مهندس هوافضای آلمانی به نام الکساندر بوک اختراع شدو در سال ۲۰۰۳ در ایالات متحده به ثبت رسید.کفش ها با استفاده از فنرهای برگ فایبرگلاس در سال ۲۰۰۴ تحت علامت تجاری PowerSkip برای استفاده تفریحی و ورزش های شدید به بازار عرضه شد. این رکاب‌ها به نام bocking  یا powerbocking نیز شناخته میشود، که نسخه‌ای از نام مخترع پایه‌ها الکساندر بوک است.

مکانیزم عملکرد رکاب های پرشی

زمانی که فرد کفش ها را به پا میکند متناسب با نوع کفش تقریباً ۳۰  تا ۴۵ سانتی متر از سطح زمین بالاتر می ایستد . هنگامی که ورزشکار می پرد و روی زمین فرود می آید، فنرها فشرده شده و به عقب باز می گردند و ورزشکار رامجدد به بالا پرتاب میکند.

قدرت پرش و حرکت کفش با کانگوروفلزی

درواقع ورزشکار فقط با استفاده از وزن خود و حرکات فشاری کم ، می تواند ۱ تا ۱.۵ متر از زمین بپرد و تا سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت امکان شتاب گرفتن و دویدن رادارد .طول گام های ورزشکار درزمان دویدن با سرعت بیش از ۲۷۰ سانتی متر میباشد.

برخی از معروف  ‌ترین برندهای جامپینگ عبارتند از:

Air-Trekkers

 Powe izers

 Pro-Jump

 Powerskip

 fly jumper

League Boots7

Skyrunner

شما می توانید بارکاب های پرشی بدوید و از روی اجسام بلند بپرید و حتی حرکات آکروباتیک انجام دهید.

رکاب های پرشی در چند سال اخیر بسیار محبوب شده اند و اکنون صدها ویدیو در اینترنت وجود دارد که شیرین کاری های باورنکردنی را نشان می دهد. همچنین تولیدکنندگان مختلف بسیاری وجود دارند که برای افراد در هر سن و هر سطح مهارتی، پایه های پرش را می سازند.

راهنمای انتخاب بهترین و ایمن ترین پایه های پرش

ملاحظات مختلفی برای انتخاب یک جفت رکاب پرش مناسب وجود دارد، از جمله سن، سطح مهارت و وزن شما میباشد که در اینجا نکاتی که به شما کمک می کند تا یک جفت کفش کانگورو فلزی مناسب را انتخاب کنید را بیان میکنیم.

انتخاب رکاب های پرشی متناسب با وزن

فنرهای روی یک جفت رکاب جهشی برای افراد در محدوده وزنی مشخص درجه بندی می شوند.بنابراین قبل از خرید به وب سایت یا دفترچه راهنمای محصول نگاهی بیندازید. برخی از تولیدکنندگان به سادگی یک مدل نوجوان و مدل های بزرگسال دارند، در حالی که برخی تولید کنندگان تنوع و مدل بیشتری دارند که مناسب کاربرانی با وزن ۴۰ تا ۱۱۵ کیلوگرم است.

انتخاب کیفیت پرش

متناسب با ترجیح شخصی برخی از افراد رکاب پرش با جهش نرم یا سخت تر را ترجیح می دهند. رکاب سخت‌تر برای پرش با ارتفاع زیاد و سرعت ‌های بیشترمناسب می باشد ، در حالی که رکاب ملایم ‌تر جهت پریدن روی اجسام کوتاه تر و حرکت با سرعت کم مناسب است.

برخی از تولیدکنندگان مدل هایی با فنرهای سخت و نرم عرضه میکنند. همچنین شما می‌توانید در هنگام خرید رکاب‌های پرش را کمی خارج از محدوده وزن خود انتخاب نمایید تا جهش سخت‌تر یا نرم‌تری داشته باشید.

مدت زمان استفاده از کفش وانتخاب نوع فنر

اگر برای مدت طولانی از پایه های پرش استفاده می کنید، به دنبال جفتی باشید که دارای بالشتک اضافی روی پایه ها باشد.

پایه های پرشی معمولا دارای فنرهایی از جنس فایبرگلاس و یا فیبر کربن میباشند که درواقع فنرهای فایبر گلاس به صورت عمومی استفاده میگردد و چنانچه شما یک کاربرمعمولی هستید فنر فایبرگلاس مناسب شما بوده وهرگز نیاز به تعویض فنر خود ندارید. اما اگر به صورت کاملا حرفه ای این ورزش را انجام میدهید و حرکات اکروباتیک شدید و سنگین را در برنامه کاری خود دارید به سراغ فنرهای فیبر کربن بروید.

 فنرهای فیبر کربنی اسفنجی تر، قوی تر و ماندگارتر هستند.اغلب توسط متخصصانی استفاده می شود که درحال انجام حرکات آکروباتیک با پرش های بلندبوده که به فنرهای بسیار قوی نیاز دارند.

قیمت را در نظر بگیرید

به طور کلی رکاب های پرش گران تر، اجزای بهتری دارند و دوام بیشتری خواهند داشت . ولی برای شروع بهتر باشد با یک جفت کم هزینه کارخود را آغاز کنید .

با این حال، به دنبال ارزان‌ترین محصول موجود در بازار نباشید . بنابراین برای به دست آوردن عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر و ایمنی بالاتر کمی پول خرج کنید.

برگزاری مسابقات جهانی

برای پاورباکینگ یا در واقع این نوع فعالیت ورزشی و آکروباتیک دو مسابقه در فرانسه وجود دارد که از سال ۲۰۰۹ در نانسی فرانسه و جام زمستانی رایزر از سال ۲۰۱۵ در شهر لیل فرانسه در حال برگزاری است.

خطرات کفش کانگورو فلزی jumping stilts

در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۱۰ ساموئل کخ در هنگام نمایش به شدت مجروح شد .

او قصد داشت از روی چندین اتومبیل در حال حرکت بپرد که این کار منجر به بروز حادثه و شکستگی ستون فقرات و گردن او شده و متاسفانه دچار ضایعه قطع نخاع از ناحیه گردن گردید.

نکته قابل توجه در استفاده از این کفش ها رعایت نکات ایمنی و توانایی جسمانی ورزشکارمی باشد.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *